Skip to main content

بنام خالق هستی
تن آرامی یا ریلکسیشن ( پرایناهارا) چیست و چه تاثیراتی بر وجود انسان دارد؟
نحوه زندگی در دنیای امروز بسیار متفاوت شده است بطوریکه تنش‌های موجود در جامعه و خانواده به دلیل عدم توازن و تعادل در انرژی های موجود در ساختار وجودی، هر انسان در جسم و روان فرد رخنه کرده و موجب حساسیت های عصبی و عصیان گردیده و فرد را بی قرار و ناآرام در پهنه زندگی شخصی و اجتماعی تنها رها نموده است.
حال چگونه می‌توانیم بدون استفاده از داروهای شیمیایی که همگان از بازتابهای مخرب آن آگاه هستیم، با چنین واکنش‌هایی که اغلب با کنش هماهنگ نیستند مقابله کنیم؟ بطوریکه قادر شویم، جسم را خالی از حساسیت های منجر به عصبیت و عصیانگری، و ذهن را بدور از بیقراری و ناآرامی نگاه داریم.
پاسخ را می توان در مراحل و مقام‌های متفاوت یوگا دریافت، و از این راه به نتایج مثبتی رسید.
از آنجایی که زیربنای کامل جسمی و حسی در ذهن و روان انسان قرار دارد، و همان است که موجب در هم‌ریختگی و یا انضباط و کنترل ذهن می‌گردد، لذا آرام کردن (تن آرامی) و در کنترل درآوردن جسم ناآرام و منقبض، موجب آرامش در تمام وجنات ذهنی و نظم بخشیدن به درهم ریختگی روانی انسان می‌گردد.
آنگاه که ما قادر شویم با انجام تکنیک های تن‌آرامی و قرار گرفتن در فاز آن‌ها، ذهن و تفکرمان را به رها کردن اندام‌های جسمانی معطوف داریم، در چنین فرآیندی، اندام‌ها قادر به رها کردن بسیاری از انرژی‌های بسته و قفل‌شده منفی از عمق وجود خود می‌گردند و به نوعی از رهایی و سکون جسمانی می رسند و در نتیجه سکوت ذهنی را تجربه می‌کنند.

Leave a Reply