Skip to main content

یوگا برای افزایش قدرت و توانمندی برای مواجه با سرطان

By ۲۴ مهر ۱۳۹۵بهمن ۱۹ام, ۱۳۹۸یوگا و سلامتی

مواجه شدن با سرطان آنقدر مضمحل کننده است که ممکن است فرد را از ترس خشک کند. تشخیص بیماری تهدید کننده، احساس دورافتادن و گروگان گرفته شدن توسط بیماری به فرد می دهد.
در هر حال برای رو به رو شدن با اینچنین حس هایی در شرایط سختی زندگی میبایست در فعالیت های گروهی شرکت کرده و روح و جان خود را تغذیه رسانده، خود را رها کرده، جاری باشید و بیماری خود را بپذیرید. راه و روش های ترکیبی تکنیکی بسیاری در حوزه ی وسیع یوگا وجود دارد که قابل پیشنهاد به فرد بیمار است؛ به این منظور که تمام ابعاد روحی جسمی فرد بیمار را تا بهبودی کاملش تحت پوشش قرار دهد. اگر سرطان در وجود شما تشخیص داده شده ممکن است احساس ناامیدی و فرسودگی داشته باشید. جای نگرانی نیست برای کسی که درمعرض چنین خطری قرار دارد است، این برخورد قابل پیش بینی است.
شوکه شدن فرد زمانی به اوج خود میرسد که احساس کند شیوه ی زندگی کاملا سالمی داشته و متحیر است که منشاء بیماری از کجاست.
متاسفانه به دلیل سمی که در محیط زیست و آب آشامیدنی و مواد غذایی همگی ما است نسبت به نسل های پیشین در سنین پایین تر و به میزان گسترده تری در معرض این بیماری قرار داریم.
بیمار با احساس ضعف بالا دست و پنجه نرم میکند اما باید او را آگاه سازیم که با وجود بیماری، هنوز از قدرت بالایی برای بهبود خویش برخوردار است. با حمایت فعال از جسم و روح، شما در تمام مدتی که با سرطان دست و پنجه نرم می کنید در خواهید یافت که میتوانید بیماری خود را ریشه کن کرده و شادابی و نشاط قبل را به دست بیاورید.
از مسائلی که به محض قرار گرفتن در وضعیت های یوگا و تمرین های تنفسی به آن دست پیدا میکنید قدرت جسمانی و رهایی از تنش و استرس است. بازسازی عضلاتی از انجام دادن اولین تمرین شما شروع شده و ادامه خواهد داشت؛ این تمرینات به شما اجازه خواهند داد سکان زندگی را به دست گرفته و روز خود را هرچه شکوهمندتر به پیش ببرید. اگر قدرت عضلانی و چابکی خود را حفظ کنید قادر خواهید شد فعایت روزه مره ی خود را کامل به دست گرفته یا بهتر آن را انجام دهید.
دو راه برای افزایش قدرت جسمانی هنگام انجام دادن تمرینات یوگا وجود دارد.
اول پایداری در وضعیت کشش. شما با این روش آشنا هستید. چرا که بسیاری از افراد را میبینیم که برای افزایش وزن و عضلانی کردن جسمشان به باشگاههای ورزشی میروند و وزنه های سنگین بلند میکنند پس از بلند کردن وزنه، در آن وضعیت برای چند ثانیه میمانند. دستگاههایی هم برای افزایش وزن طراحی شده که صرفا روی عضله های خاصی از بدن کار میکنند. همین طور نگه داشتن وزن کل بدن هنگام تمرین یوگا خودش عضله سازی قوی است. بدن شما در نهایت از طریق پایداری مقاومت عضلانی قوی و قویتر میشود.
از یک منظر یوگا روشی برای تناسب اندام نیز هست به این معنا که یوگا خوش فرم شدن اندام فرد نیز میشود.
وقتی شما یک سری آسانا را به پایان میرسانید تمای عضلات و بزرگ و کوچک شما درگیر میشود. این شکل از مقاومت عضلانی که نرم انجام میشود و متکی بر وزن بدن است در مواجه با جاذبه باعث ایجاد سهولت و انعطاف پذیری بیشتری در بافت همبند بدن از جمله در مفاصل و رباط ها میشود.
اگر شما زمان زیادی را در بستر به سر برده و در دوره نقاهت بعد از سرطان هستید، تمرینات ملایم یوگا به مقاومت عضلات منفعل شما کمک زیادی خواهد کرد این امر نهایتا به تقویت بدن شما، بدون فشار در بازده زمانی معقول میانجامد. علاوه بر این اگر تمرینات تنفسی را جزو ثابتی از یوگای روزمره ی خود قرار دهید دوران نقاهت شما آسان تر طی خواهد شد؛ چراکه تمرین های تنفسی و تکنیک های تمدد اعصاب رفاه و آرامش بیشتری در این دوره ی چالشی زندگی برایتان فراهم میکند.

مترجم: سارا روح افزا
ویراستار : فروزنده شاملو
Copyright 2015 – Virginia Iversen / Aura Wellness Center – Publications
Division

Leave a Reply